Jeżdżę od pewnego czasu Octavką i mam kilka pytań i problemów.
1. Spalanie i MFA. Jeżdzę codziennie do pracy ~25km, mniej więcej połowa drogi to trasa, a połowa to miejskie korki. MFA pokazuje spalanie 3-4L/100km gdzie realnie pali koło 7-9L ... ?
Przepływomierz jest założony nowy firmy MTM, mam stary Bosha ponoć niesprawny ale nie wiem jak można go sprawdzić. Czy spalanie pod 10L to norma w tym silniku (AHF w kombi).??? Nie jeżdżę jak emeryt ale też nie kręce pod czerwone od świateł do świateł. Miałem golfa 1.9TD i przy ostrym kręceniu nie brał więcej niż 7L.
Ostatnio padł czujnik temperatury i raz pokazywał temp. a raz nie. Jest założony nowy oryginał i działa już jak należy.
2. Mam wrażenie że auto trochę za słabo przyspiesza w górnej partii obrotów, nie mam porównania z innym AHFem ale takie odnosze wrażenia po poprzednim aucie. Do 2,5 tys obr przyspiesza bardzo ładnie a potem mam wrażenie że powinien być żwawszy. Pod górkę gdzie golfem (75KM) miałem 150km/h, skodziną osiągam 140 i więcej cieżko na 4 jak i 5 biegu. Na autostradzie bujnąłem pod 180km/h licznikowe i potem nie było problemu z przyspieszeniem więc myślę że to nie notlauf... Auto (sprowadzone) przed kupnem wkrecało się tylko do 3 tys obr i chodziło tak jak by nie było turba, sprzedawca oddał do mechanika, który coś pogrzebał, pozmieniał trochę weżyków i auto ożyło. Ale co zrobił mechanik niewiem.
3. Gdy trzyma się ręke na lewarku zmiany biegów, w czasie przyspieszania czuć takie rytmiczne wibracje (pół sekundy jest, pół nie ma, pół jest itd.). W Polo 1.9D mam to samo więc to raczej nic strasznego ale zastanawia mnie skąd się to bierze ?
Błędów pod VAGiem (oprócz immo i ABS) nie ma żadnych. Jak tylko będe miał czas to zrobię logi dynamiczne. Filtr powietrza wymieniony.
Jeżeli chodzi o pytanie numer trzy to sprawdź poduszkę trzymającą skrzynie biegów zarówno lewą jak i środkową bo te drgania to napewno od jednej z nich. Ja też tak miałem wymieniłem poduszke i jak ręką odioł. Koszty niewielkie ale komfort jazdy dużo lepszy.
Niewiem co to :P Jakiś tani z allegro. Mam starego bosha ale niewiem jak go sprawdzić.
Może w weekend mi sie uda zrobic logi, z których kanałów powinny być ?
moja fura spala od 4.9-5.4 przy normalnej jezdzie tez 30 km do firmy srednia to 50-60 km/h.
to drganie to morze objaw kola dwumasy w sprzegle. to u mnie stwierdzono, ale tylko podczas przyspieszania od 2-3,5 tys obr. na redukcji i na biegu jałowym spokuj.
poduszka tez przenosi drgania na postoju wiec sprawdz.
Hej,
Przepływomierz boscha był montowany w późniejszych rocznikach AHF-a?? Moja O1 z 98' ma cholernego pierburga, którego nowego nie sposób dostać w ludzkiej cenie.
W Polo też te drgania mam a tam ostatnio był założony jednomas Valeo więc myślę że to nie dwumasa. Przy gaszeniu jest cisza. Sprzęgło zaczyna brać w połowie a kończy na 3/4. Nie ślizga, i auto nie drży przy przyspieszaniu więc nie straszyć :P .
Dziś sprawdzałem sztangę przy turbie i rusza sie normalnie, skok dość spory, opór czuć tak jakby na membranie.
Na vagu na luzie przepływomierz pokazuje 270mg, wyczytałem że ma być miedzy 230 a 340mg więc tu chyba jest ok (przynajmniej na biegu jałowym).
Spalanie realne wyszło mi 8,3L /100km.
Ja mam 10.98 i był bosch.
[ Dodano: Czw 22 Kwi, 10 19:53 ]
Zrobiłem dziś logi dynamiczne, proszę o ocenę. Auto przy normalnej jeździe spaliło pół baku na dystansie 325km, MFA pokazuje średnią 3.0L/100km...
Temperatura silnika w VAGu utrzymuje się na 74-75 st, wskazówka jest centralnie w pionie, czujnik temp, nowy, oryginał.
Czy przy tym logu (Log (1 - 000,002,003)) też tak robiłeś? Bo jeśli tak, to masz uszkodzony lub źle zaadaptowany pedał gazu.
Poza tym trochę ucieka turbina i odczyty z MAF-a też są jakieś dziwne. Chyba coś się u Ciebie dzieje z G70, ale ja bym poczekał, żeby ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowiedział.
No to masz otwarcie "przepustnicy" na 87% - sprawdź to jeszcze raz pod VAG-iem.
Jeśli tak będzie zacznij naprawy od adaptacji lub wymiany (w zależności co będzie przyczyną) czujnika położenia pedału przyśpieszenia.
No niestety nie wiem. W TDI powinna być w zasadzie jakaś kalibracja - no chyba że nic się nie kalibruje -ale raczej w to wątpię. Zapewne ktoś się odezwie mający więcej doświadczenia ode mnie i wyjaśni całą sprawę :wink:
Z tym pedalem gazu top zacznij od najprostrzej rzeczy czy pedal fizycznie wciska sie do konca tam jest taki plastik podporka ktrory moze powodowac niepelne wciskanie gazu ...
Sprawdzałem, przy maksymalnym wciśnięciu pedału do ogranicznika jest jakieś 5-7mm luzu.
[ Dodano: Pon 26 Kwi, 10 20:13 ]
Pedał gazu dochodzi na 98-99% wtedy kiedy go wcisnę bardzo mocno tak jakby w stronę pasażera. Jak się wciska na wprost max 92%.
Komentarz