[O1] 1.TDI AHF, Kilka problemów i pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czubek3
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O1] 1.TDI AHF, Kilka problemów i pytań

    Słyszałem że modowanie w pełni udane

    Andrew Tomaszek Wielkie dzięki .
  • goryl3
    Ambiente
    • 2010
    • 126

    #2
    [O1] 1.TDI AHF, Kilka problemów i pytań

    Witam

    Jeżdżę od pewnego czasu Octavką i mam kilka pytań i problemów.

    1. Spalanie i MFA. Jeżdzę codziennie do pracy ~25km, mniej więcej połowa drogi to trasa, a połowa to miejskie korki. MFA pokazuje spalanie 3-4L/100km gdzie realnie pali koło 7-9L ... ?

    Przepływomierz jest założony nowy firmy MTM, mam stary Bosha ponoć niesprawny ale nie wiem jak można go sprawdzić. Czy spalanie pod 10L to norma w tym silniku (AHF w kombi).??? Nie jeżdżę jak emeryt ale też nie kręce pod czerwone od świateł do świateł. Miałem golfa 1.9TD i przy ostrym kręceniu nie brał więcej niż 7L.
    Ostatnio padł czujnik temperatury i raz pokazywał temp. a raz nie. Jest założony nowy oryginał i działa już jak należy.

    2. Mam wrażenie że auto trochę za słabo przyspiesza w górnej partii obrotów, nie mam porównania z innym AHFem ale takie odnosze wrażenia po poprzednim aucie. Do 2,5 tys obr przyspiesza bardzo ładnie a potem mam wrażenie że powinien być żwawszy. Pod górkę gdzie golfem (75KM) miałem 150km/h, skodziną osiągam 140 i więcej cieżko na 4 jak i 5 biegu. Na autostradzie bujnąłem pod 180km/h licznikowe i potem nie było problemu z przyspieszeniem więc myślę że to nie notlauf... Auto (sprowadzone) przed kupnem wkrecało się tylko do 3 tys obr i chodziło tak jak by nie było turba, sprzedawca oddał do mechanika, który coś pogrzebał, pozmieniał trochę weżyków i auto ożyło. Ale co zrobił mechanik niewiem.

    3. Gdy trzyma się ręke na lewarku zmiany biegów, w czasie przyspieszania czuć takie rytmiczne wibracje (pół sekundy jest, pół nie ma, pół jest itd.). W Polo 1.9D mam to samo więc to raczej nic strasznego ale zastanawia mnie skąd się to bierze ?

    Błędów pod VAGiem (oprócz immo i ABS) nie ma żadnych. Jak tylko będe miał czas to zrobię logi dynamiczne. Filtr powietrza wymieniony.

    Pozdrawiam
    Paweł
    www.jem-zdrowo.com.pl

    Komentarz

    • Andzo26
      Drive
      • 2010
      • 48

      #3
      Jeżeli chodzi o pytanie numer trzy to sprawdź poduszkę trzymającą skrzynie biegów zarówno lewą jak i środkową bo te drgania to napewno od jednej z nich. Ja też tak miałem wymieniłem poduszke i jak ręką odioł. Koszty niewielkie ale komfort jazdy dużo lepszy.
      Laurin&Klement

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez goryl3
        Przepływomierz jest założony nowy firmy MTM
        A co to :?:

        Trzeba zrobic log dynamiczny wrzucic na forum i pogadamy, a tak to mozemy pobawic sie we wrozki :P
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • goryl3
          Ambiente
          • 2010
          • 126

          #5
          Niewiem co to :P Jakiś tani z allegro. Mam starego bosha ale niewiem jak go sprawdzić.
          Może w weekend mi sie uda zrobic logi, z których kanałów powinny być ?
          www.jem-zdrowo.com.pl

          Komentarz

          • octaviawrc
            Rider
            • 2007
            • 337
            • Octavia III combi (5E5)
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            moja fura spala od 4.9-5.4 przy normalnej jezdzie tez 30 km do firmy srednia to 50-60 km/h.
            to drganie to morze objaw kola dwumasy w sprzegle. to u mnie stwierdzono, ale tylko podczas przyspieszania od 2-3,5 tys obr. na redukcji i na biegu jałowym spokuj.
            poduszka tez przenosi drgania na postoju wiec sprawdz.
            SPRZEDAM TANIO

            Komentarz

            • phoneman
              RS
              • 2008
              • 3374
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              octaviawrc, Ja mam podobne spalanie.
              .

              Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

              Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

              Komentarz

              • zbn
                Classic
                • 2009
                • 16

                #8
                Hej,
                Przepływomierz boscha był montowany w późniejszych rocznikach AHF-a?? Moja O1 z 98' ma cholernego pierburga, którego nowego nie sposób dostać w ludzkiej cenie.

                Komentarz

                • goryl3
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 126

                  #9
                  W Polo też te drgania mam a tam ostatnio był założony jednomas Valeo więc myślę że to nie dwumasa. Przy gaszeniu jest cisza. Sprzęgło zaczyna brać w połowie a kończy na 3/4. Nie ślizga, i auto nie drży przy przyspieszaniu więc nie straszyć :P .
                  Dziś sprawdzałem sztangę przy turbie i rusza sie normalnie, skok dość spory, opór czuć tak jakby na membranie.
                  Na vagu na luzie przepływomierz pokazuje 270mg, wyczytałem że ma być miedzy 230 a 340mg więc tu chyba jest ok (przynajmniej na biegu jałowym).
                  Spalanie realne wyszło mi 8,3L /100km.

                  Ja mam 10.98 i był bosch.

                  [ Dodano: Czw 22 Kwi, 10 19:53 ]
                  Zrobiłem dziś logi dynamiczne, proszę o ocenę. Auto przy normalnej jeździe spaliło pół baku na dystansie 325km, MFA pokazuje średnią 3.0L/100km...

                  Temperatura silnika w VAGu utrzymuje się na 74-75 st, wskazówka jest centralnie w pionie, czujnik temp, nowy, oryginał.


                  Log (0 - 003,008,011)
                  Log (1 - 000,002,003)
                  Log (2 - 000,003,004)
                  www.jem-zdrowo.com.pl

                  Komentarz

                  • pantol
                    Elegance
                    • 2004
                    • 754

                    #10
                    Jak robiłeś te logi? Miałeś but w podłodze? Na którym biegu?
                    Jarek "Vinci"

                    Komentarz

                    • goryl3
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 126

                      #11
                      trzeci bieg, mniej wiecej od 40 do 110km/h. Pełny gaz.
                      www.jem-zdrowo.com.pl

                      Komentarz

                      • pantol
                        Elegance
                        • 2004
                        • 754

                        #12
                        Czy przy tym logu (Log (1 - 000,002,003)) też tak robiłeś? Bo jeśli tak, to masz uszkodzony lub źle zaadaptowany pedał gazu.
                        Poza tym trochę ucieka turbina i odczyty z MAF-a też są jakieś dziwne. Chyba coś się u Ciebie dzieje z G70, ale ja bym poczekał, żeby ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowiedział.
                        Jarek "Vinci"

                        Komentarz

                        • goryl3
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 126

                          #13
                          Przy wszystkich próbach tak robiłem z tym że na końcu zwolniłem zanim wyłączyłem LOGa.
                          www.jem-zdrowo.com.pl

                          Komentarz

                          • pantol
                            Elegance
                            • 2004
                            • 754

                            #14
                            No to masz otwarcie "przepustnicy" na 87% - sprawdź to jeszcze raz pod VAG-iem.
                            Jeśli tak będzie zacznij naprawy od adaptacji lub wymiany (w zależności co będzie przyczyną) czujnika położenia pedału przyśpieszenia.
                            Jarek "Vinci"

                            Komentarz

                            • goryl3
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 126

                              #15
                              Wiesz może jak wykonać tą adaptację ? Szukam i nie mogę znaleźć dla TDI....
                              www.jem-zdrowo.com.pl

                              Komentarz

                              • pantol
                                Elegance
                                • 2004
                                • 754

                                #16
                                No niestety nie wiem. W TDI powinna być w zasadzie jakaś kalibracja - no chyba że nic się nie kalibruje -ale raczej w to wątpię. Zapewne ktoś się odezwie mający więcej doświadczenia ode mnie i wyjaśni całą sprawę :wink:
                                Jarek "Vinci"

                                Komentarz

                                • Czader
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 145

                                  #17
                                  Z tym pedalem gazu top zacznij od najprostrzej rzeczy czy pedal fizycznie wciska sie do konca tam jest taki plastik podporka ktrory moze powodowac niepelne wciskanie gazu ...
                                  Czader

                                  OCTA COMBI 2003 ALH

                                  Komentarz

                                  • goryl3
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 126

                                    #18
                                    Sprawdzałem, przy maksymalnym wciśnięciu pedału do ogranicznika jest jakieś 5-7mm luzu.

                                    [ Dodano: Pon 26 Kwi, 10 20:13 ]
                                    Pedał gazu dochodzi na 98-99% wtedy kiedy go wcisnę bardzo mocno tak jakby w stronę pasażera. Jak się wciska na wprost max 92%.

                                    Zrobiłem logi jeszcze raz:

                                    Log (0 - 003,008,011,003,008,011)
                                    Log (1 - 000,002,003)
                                    www.jem-zdrowo.com.pl

                                    Komentarz

                                    Pracuję...